
3. Wycofanie się w sierpniu 2009 roku katarskiego funduszu inwestycyjnego z zakupu majątku Stoczni Gdynia S.A. utorowało drogę krajowym podmiotom, zainteresowanym nabyciem poszczególnych obiektów. W grudniu 2009 roku, w wyniku pierwszego etapu sprzedaży, najważniejsza infrastruktura – wymieniając z grubsza – została podzielona pomiędzy stocznię „Crist” (wydział prefabrykacji kadłubów), gdyńską „Nautę” (pirs wyposażeniowy oraz rejon prefabrykacji sekcji przestrzennych) oraz Elektromontaż Północ Gdynia (suchy dok SD-I). Na fotografii hale rejonu prefabrykacji kadłubów w nowych barwach (fot. ze zbiorów Crist S.A.)

4. Wodowanie kadłuba sejnera B-34/3 Bernt Oskar (IMO 9581930) za pomocą suwnicy suchego doku SD-I, 18 czerwca 2010 roku. Kadłub statku zbudowany został przez „Crist” a do wodowania wydzierżawiono suwnicę od firmy Elektromontaż Północ Gdynia, będącej od trzech kwartałów właścicielem doku SD-I. (fot. ze zbiorów Crist S.A.)

10. Bliźniacze statki ro-ro Finnsun (IMO 9468918) w doku SD-I i Finnsea (IMO 9468891) przy Nabrzeżu Południowym – sfotografowane podczas remontu realizowanego przez Stocznię Remontową „Nauta”, 19 listopada 2018 roku. W tym czasie przy nabrzeżach i w dokach stoczni naliczyć można jeszcze siedem remontowanych jednostek. (fot. Jarosław Staluszka, Stocznia Remontowa „Nauta” S.A.)

12. Budowany przez „Crist” statek do transportu żywych ryb i owoców morza Aqua Tromøy (IMO 9818888) przygotowany do wodowania w SD-II, 8 czerwca 2018 roku. Od 2011 roku dok przedzielony jest zastawką (na pierwszym planie), umożliwiającą podział niecki na dwie części. Rozwiązanie to pozwala prowadzić jednocześnie budowy o różnym stopniu zaawansowania. (fot. ze zbiorów Crist S.A.)