Projektowany układ drogowy będzie obejmował ciągi dróg dwupasmowych dwujezdniowych o szerokości każdego pasa ruchu 3,5 metra i długości całkowitej układu drogowego około 3900 metrów (nie licząc dojazdów i długości łuków rond).
Droga będzie spełniała wymogi stawiane drogom sieci TEN-T, tzn. m.in. umożliwiać nacisk 11,5 tony na oś. Przewiduje się, że droga będzie użytkowana przede wszystkim przez trzy grupy pojazdów: samochody ciężarowe przewożące ładunki skonteneryzowane i w mniejszym stopniu produkty gazowe oraz ropopochodne i inne, samochody osobowe oraz autobusy miejskie i w mniejszym stopniu turystyczne.
Projektowany układ drogowy obejmie:
Odcinek częściowo prowadzony estakadą pomiędzy Rondem Karlskroną, a bramą Portu Zewnętrznego;
Odcinek lądowy pomiędzy Nabrzeżem Śląskim a Nabrzeżem Angielskim, stanowiący połączenie z obszarem Mola Rybackiego, Ulicę „Nową Polską” prowadzoną: – w kierunku zachodnim – istniejącą obecnie, południową nitką ulicy Polskiej, – w kierunku wschodnim – nową nitką ulicy Polskiej, poprowadzoną równolegle do istniejącej nitki południowej, na południe od niej, po terenach obecnie zajmowanych przez infrastrukturę kolejową;
Przebudowę Węzła Ofiar Grudnia ’70 i utworzenie w jego obrębie skrzyżowania bezkolizyjnego;
Ulicę Janka Wiśniewskiego na odcinku od Węzła Ofiar Grudnia ’70 do wiaduktów w pobliżu skrzyżowania z ulicą Energetyków.
Źródło: Skrócony opis inwestycji Budowy Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia, Materiały Zarządu Morskiego Portu Gdynia, https://www.port.gdynia.pl/wp-content/uploads/2019/08/2.2_zal_5_do_SIWZ_Krotki_opis_inwestycji.pdf