Trzeci z holowników bunkrowych “Polskarobu”. Zakupiony w 1934 r.
Zbudowany w 1922 r. (poprzednia nazwa “Harburg”) w Hamburgu przez firmę Schiffswert & Maschinenfabrik v.h. Janssen & Schmilinsky. Miał 32 BRT oraz 17 NRT pojemności, 15,2 m długości, 4,6 m szerokości i 1,9 m głębokości kadłuba oraz dwuprężną maszynę parową o mocy 150 km.
W latach 1939-1945 wykorzystywany przez Niemców w gdyńskim porcie jako “Neufahr”. Po zakończeniu działań wojennych “Hala” została wyremontowana w Warszawskich Warsztatach Mechanicznych Głównego Urzędu Morskiego i weszła do służby jako “Wilga”. Jednostka została przekazana Państwowemu Przedsiębiorstwu Budowlanemu “Hydrotest”, aby w wyniku reorganizacji przedsiębiorstwa trafić do portu gdańskiego.
Źródło: Jerzy Miciński, Polskie statki pomocnicze i specjalne 1920-1939, Wydawnictwo Morskie w Gdyni, Gdańsk 1967.