Nabrzeże Bułgarskie o długości 192,3 m i głębokości 13,5 m (wraz z nabrzeżem Zamykającym) stanowią obudowę końcowego odcinka Kanału Portowego, w jego zachodniej części
Południowy brzeg Kanału Portowego od nabrzeża Gdyńskiego Terminalu Kontenerowego w kierunku Estakady Kwiatkowskiego i zachodni wzdłuż Estakady (do nabrzeża Zamykającego przy pochylni ro-ro “B”) – przez lata pozostawały niezagospodarowane. W tym rejonie po przerwaniu w połowie lat 80. XX w. budowy Basenu Gospodarczego powstało tymczasowe pole refulacyjne, a później wysypisku gruzu budowlanego.
W latach 2013 – 2015 przeprowadzono remont (przedłużenie) nabrzeża Bułgarskiego. Projekt przewidywał powstanie dróg i placów manewrowo – składowych z infrastrukturą nadziemną i podziemną. W ramach inwestycji zabudowano ujście rzeki Chylonki, powstało nabrzeże postojowe i nowe place manewrowe.
W grudniu 2021 r. w należącym do Hutchison Ports Gdynia terminalu GCT zakończyła się modernizacja nabrzeża Bułgarskiego. Firma Budimex, która była głównym wykonawcą robót, miała za zadanie przebudować 84,60 metrów nabrzeża wraz z linią cumowniczo-odbojową. Istotną częścią prac było pogłębienie basenu do 15 metrów. Dzięki modernizacji nabrzeża Bułgarskiego, Hutchison Ports Gdynia uzyskał możliwość obsługi statków kontenerowych o długości do 400 m i pojemności do 18 tys. TEU. Inwestycja zwiększyła również zasięg pracy suwnic nabrzeżowych typu „super-post-Panamax” o dodatkowe 70 mb.
Literatura: https://intermodalnews.pl/2019/10/28/budimex-zmodernizuje-nabrzeze-hutchison-ports-gdynia/