Projekt budowy Portu Zewnętrznego

Podczas spotkania Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. z ministrem Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, które odbyło się 18 lipca 2017 r., przyjęto koncepcję budowy Portu Zewnętrznego

Z uwagi na ograniczone możliwości rozwoju Portu Gdynia pod względem przestrzennym, podjęto decyzję o budowie Portu Zewnętrznego na sztucznym lądzie, w oparciu o nabrzeża Śląskie i Szwedzkie. Miał być to port głębokowodny, terminal kontenerowy wyposażony w urządzenia niezbędne do wykonywania operacji przeładunku i składowania. Uznano, że „wyjście w morze” wymaga budowy tego terminala. Będąc niezbędna dla dalszego, dynamicznego rozwoju portu. Inwestycja ta znacząco zwiększy potencjał przeładunkowy portu oraz jego pozycję wśród innych bałtyckich portów.

Źródło: Paweł Miszewski, Budowa portu zewnętrznego w Gdyni jako szansa na rozwój przewozów kontenerowych w Polsce, “Journal of Translogistics” 2018, Vol. 4, nr 1.

Galeria