Przebudowa akwenów wewnętrznych Portu Gdynia do głębokości 16 metrów

Inwestycja obejmowała budowę umocnienia dnia przy nabrzeżach Bułgarskim i Puckim; rozbiórkę umocnienia dna przy nabrzeżu Słowackim; przebudowę i rozbudowę umocnienia dna przy nabrzeżu Duńskim, Szwedzkim i pirsie Południowym w Basenie nr III; rozbiórkę umocnienia dna przy nabrzeżu Helskim I

W dniu 27 lipca 2020 r. wpłynął wniosek Inwestora (Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.) w sprawie wydania pozwolenia na budowę dla w/w Inwestycji. Został on następnie przez Inwestora uzupełniony. W skład dokumentacji wchodziło: oświadczenie o prawie do dysponowania przedmiotową nieruchomością na cele budowlane; 4 egzemplarze kompletnego projektu budowlanego wraz z opiniami, uzgodnienia; pozwolenia i inne dokumenty wymagane przepisami szczególnymi oraz informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia.

Projekt budowlany został sporządzony i sprawdzony przez projektantów posiadających wymagane uprawnienia budowlane i legitymujących się aktualnymi na dzień opracowania projektu i jego sprawdzenia zaświadczeniami potwierdzającymi wpis projektantów na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego.

Planowane przedsięwzięcie było zgodne z decyzją Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej obejmując także rozbiórkę umocnienia dna przy nabrzeżu Helskim I. Projekt budowlany wraz z projektem decyzji o pozwolenie na zmianę sposobu użytkowania obiektu budowlanego z pracami budowlanymi został uzgodniony Postanowieniem Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni z dnia 21.04.2021 r. oraz zatwierdzony postanowieniem Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni z dnia 19.04.2021 r.

Stosownie zatem do ustaleń przepisu art. 35 ust. 4 ustawy Prawo budowlane Pomorski Urząd Wojewódzki. Wydział Infrastruktury zatwierdził projekt budowlany i udzielił pozwolenia na budowę.

Źródło: Wydana przez Wojewodę Pomorskiego Decyzja Nr 28z/2021/DT, z dnia 25 maja 2021 r.

Galeria