W 1929 r Kapitanat Portu w Gdyni otrzymał wybudowaną w Szwecji motorówkę
Była to luksusowa, wykonana z mahoniu łódź spacerowo-reprezentacyjna. Miała 13,5 m długości i 2,4 m szerokości oraz 1,3 m zanurzenia. Wyposażona była w benzynowy silnik o mocy 70 KM i osiągała prędkość ok. 12 węzłów. Pod krytym bakiem znajdowały się silnik i pomieszczenia załogi, dalej z trzech stron kryta bogato oszklona sterówka, za którą ulokowano komfortowo wyposażoną kabinę kończącą się sięgającym rufy kokpitem z siedzeniami.
Oficjalnie łódź określana była jako inspekcyjna, najczęściej jednak służyła do przejażdżek po porcie oraz wycieczek do Jastarni, Helu i Orłowa dla ministrów i innych dygnitarzy krajowych i zagranicznych.
Literatura: Jerzy Miciński, Polskie statki pomocnicze i specjalne 1921-1939, Wydawnictwo Morskie w Gdyni, Gdańsk 1967.