Tranzyt austriacki przez port gdyński w okresie międzywojennym

Austriacki handel zamorski sporadycznie tylko korzystał z możliwości tranzytu przez port gdyński

Austriacki handel z krajami zamorskimi prawie w całości obsługiwały porty niemieckie i włoskie. Podjęte w maju 1934 r. próby rozmów z Generalną Dyrekcją Kolei Austriackich nie doprowadziły do podpisania polsko-austriackiej taryfy związkowej. w tym samym roku powstało przedstawicielstwo Polskich Kolei i Portów Gdyni i gdańska w Wiedniu. Znikomy tranzyt austriacki, sporadycznie przechodzący przez porty Polskiego Obszaru Celnego w latach 1934 – 1935 wynosił 3,8 tys. ton (śledzie, mąka, tran) i nie miał większego znaczenia, a po przyłączeniu w 1938 r. Austrii do Rzeszy Niemieckiej uległ likwidacji.

Literatura: Mieczysław Widernik, Porty Gdańsk i Gdyni w życiu gospodarczym II Rzeczypospolitej, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk 1991.

Galeria