Nabrzeże Śląskie

Pierwsze nabrzeże portu od strony południowej. Jego granicę wyznaczała ostroga Północna. Na nabrzeżu tym, na styku z Gdyńską Stocznią Remontową funkcjonowała baza paliw CPN, gdzie bunkrować mogły mniejsze statki. Nabrzeże stanowiło północną obudowę Basenu II – inż. Tadeusza Wendy. Graniczy z nabrzeżem Wendy (od wschodu), a od południa z Pirsem Północnym, a w dalszej części z nabrzeżem Północnym, które stanowiło przedłużenie linii nabrzeża Śląskiego (od południa).

W latach 70. XX w. było to nabrzeże uniwersalne. Przeładowywano na nim węgiel, rudę, inne ładunki masowe, zboża i drobnicę placową. Po przeprowadzonej przebudowie i modernizacji (pojawiły się na nim 4 ciężkie żurawie). Na tym nabrzeżu poza wspomnianą drobnicą placową i węglem, mogły być przeładowywane kontenery. W latach 70. XX w, nabrzeże było wyposażone w 6 torów kolejowych.

W 1997 roku wybudowano Morską Przeładownię Gazu, w 1999 roku umocniono dno na całej długości nabrzeża. W 2012 r. nabrzeże przebudowano na całej długości.

Obecnie przy nabrzeżu Śląskim znajdują się dwa terminale towarów masowych HES Bulk Terminal Gdynia Sp. z o.o. oraz Terminal ONICO GAS

xxx

Źródło: Dziennik Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej, Warszawa, dnia 27 maja 2015 r. Poz. 732 Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 7 maja 2015 r. w sprawie określenia akwenów portowych oraz ogólnodostępnych obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury portowej dla każdego portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej

Galeria