Rampa Ro-Ro A

W roku 1997 w narożniku z nabrzeżem Rumuńskim została wykonana stała pochylnia o konstrukcji żelbetowej dla obsługi statków typu ro-ro z możliwością cumowania jednostek wzdłuż nabrzeża Rumuńskiego

W drugiej połowie 2010 roku wykonano przebudowę istniejącej pochylni na stanowisko dwupoziomowe, umożliwiające obsługę promów klasy „STAR” . Zakres przebudowy obejmował: fundamenty i najazdy dla stalowej konstrukcji górnego poziomu, wyposażenie Nabrzeża Czeskiego w rufowe odbojnice, budowę II linii cumowniczej wzdłuż Nabrzeża Rumuńskiego, wymianę istniejących pierścieni cumowniczych na pachoły w I linii cumowniczej i montaż urządzeń odbojowych wzdłuż Nabrzeża Rumuńskiego. Nową krawędź odwodną dolnej rampy Ro-Ro A wysunięto w kierunku „na wodę”, posadawiając na rzędzie 6 pali stalowych. Przed stopą skrzyń nabrzeżowych zapuszczono zabezpieczającą stalową palościankę z brusów typu PU18. Przestrzeń pomiędzy palościanką i stopą skrzyni wypełniono kamieniem oraz betonem. Dno przy rampie A umocnione o rzędnej korony -9.0 m (w linii nabrzeża Czeskiego).

Literatura: Karta informacyjna dla przedsięwzięcia Przebudowa Nabrzeży w Porcie Gdynia, etap IV, Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A, Gdynia 2020.

Galeria