NAMIARY NA MORZE I HANDEL: [dwutygodnik]. – 1999, nr 5

Drodzy Czytelnicy!

Przewodnią tematyką niniejszego numeru jest żeglarstwo morskie, omówione głównie od strony jego aspektów ekonomicznych oraz perspektyw jego bardziej widocznego zaistnienia w naszej gospodarce. Mimo, że nie ma tam żadnego syntetycznego tekstu charakteryzującego aktualny stan tego, jak się wydaje niedocenianego zwłaszcza w ostatnich latach sektora gospodarki morskiej, z mozaiki kilkunastu artykułów, wywiadów І większych informacji skupionych na 10 środkowych stronach naszego miesięcznika, wyłania się dość wyraźny jego obraz.

Charakterystyczna jest przewaga jasnych, optymistycznych kolorów nad szarymi i czarnymi. Jasne jest przede wszystkim to, że jest to sektor gospodarki mający ogromne perspektywy rozwoju, które z każdym rokiem powinny by coraz większe. Niektórzy jak np.: Galon Yacht, Building Managment Sportis, Amber Yachts itp. „czują wiatr w żagle” i szanse te już wykorzystują, przeznaczając swoją produkcję jednak prawie wyłącznie na eksport do krajów Unii Europejskiej. Rynku polskiego na gotowe jachty morskie, praktycznie jeszcze nie ma. Jest już natomiast rynek na jednostki eksploatowane na jeziorach, głównie mazurskich.

Oprócz artykułów o tematyce żeglarskiej, polecamy również wywiad z Marią Wiśniewską – prezes zarządu Banku PeKaO S.A., komentarz Romualda Mosińskiego – prezesa Bałtyckiego Terminalu Zbożowego w Gdyni o przeładunkach zboża w portach polskich w 1999 r.

Omówienia książek Romualda J. Pietszaka „Widziane z morza”, i Zbigniewa J. Milewskiego pt. „Projektowanie i budowa jachtów żaglowych”, a także teksty: Trudna, ale konieczna decyzja, Żegluga Gdańska inwestuje oraz Nowa technologia przeładunku kawy.

Z poważaniem

Namiary na morze i handel

Namiary na morze i handel

Z poważaniem

W numerze m.in.:

Nie będzie okresu przejściowego

Jesteśmy gotowi do współpracy

PŻM wzbogaciło się o „Mitrope”

Trudna ale konieczna decyzja

Żegluga Gdańska inwestuje

Przeładunki zboża w portach polskich w 1999 r.

Kto zostanie inwestorem MSR SA?

Stocznie tworzą grupy kapitałowe

Nowe kontrakty Stoczni Gdynia S.A

Nowa technologia przeładunku kawy

Morski kalejdoskop

Polski jachting odbija się od dna

Zapyziała wizytówka Gdyni

Sportis rośnie w siłę

Nawet pod wiatr

„Galeon” stawia na jachty motorowe

Przystań na środku wybrzeża

Laureat „Złotej Przekładnicy”

Nie wykorzystana szansa Świnoujścia

W harcerskim centrum morskim

Tunelem do portu

Sailingi

Widziane z morza

Pomorze nieobecne?

Islandia i rybi śpiew

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress